13:14 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فن بازار

تولیدکنندگان به فضای فکری جامعه اطمینان داشته باشند
پایگاه خبری راد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که علی‌رغم این‌که این وزارتخانه سهم کمی از اعتبارات پژوهشی را در اختیار دارد، ولی حمایت از پژوهش و فناوری را در دستور کار دارد، گفت: از تولیدکنندگان داخلی درخواست دارم تا به فضای فکری ایجادشده داخلی اطمینان داشته باشند و با آنها همکاری کنند.
 شرکتهای دانش‌بنیان در شرایط بحران‌های اقتصادی فروش چشمگیری داشته اند
پایگاه خبری راد: معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با اشاره به چالش‌های اقتصادی در کشور، گفت: علیرغم مشکلات در بخش‌های اقتصادی، ولی فروش شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار چشمگیر است که این امر نشان می‌دهد بخش‌های دانش‌بنیان جزو بخش‌های پویای کشور هستند.
 به خریداران تجهیزات ساخت داخل تسهیلات لیزینگ ۸ درصدی می دهند
پایگاه خبری راد: همزمان با آغاز دو نمایشگاه "دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار" و "تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل" تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی به خریداران بخش خصوصی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود.
اگر پژوهش تجاری نشود پیشرفت و توسعه‌ای نخواهیم کرد!
پایگاه خبری راد: معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش تحقیق و توسعه در پیشرفت کشور افزود: هدف دانشگاه و مراکز پژوهشی فقط انجام پژوهش برای پژوهش نیست.
عرضه ۹ هزار تجهیزات ساخت داخل
پایگاه خبری راد: در این دوره حمایت‌های بلاعوض از خرید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور به منظور خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل می‌شود.
 بانک مرکزی از استارتاپ‌ها و شرکتهای نوپا حمایت مالی کرد
پایگاه خبری راد: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: بانک مرکزی فضایی را ایجاد کرده تا صاحبان ایده بتوانند با بهره‌گیری از تسهیلات، ایده‌هایشان را عملیاتی کنند.
 تأمین مواد اولیه در صنعت محدودیت ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر کشور از جمله البرز با برخی مشکلات از جمله برگشت سرمایه و تامین منابع مالی مواجه هستند که حل آنها به تعامل و همدلی دولت با بخش خصوصی نیاز دارد.
کشت ۹۲ درصد زعفران و ۷۱ درصد گل محمدی جهان در ایران
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد گیاهان دارویی با اشاره به پتانسیل‌های کشور در این حوزه گفت: با وجود اینکه ۷۱ درصد گل محمدی جهان و ۹۲ درصد زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود ما این محصولات را به صورت خام صادر می‌کنیم و این در حالی است که با فرآوری آن می‌توانیم ارزش افزوده بالاتری کسب کنیم.
جزئیات ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت گاز
پایگاه خبری راد: مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز با اشاره به ورود استارت‌آپ‌ها و برقراری تعامل بین عرضه‌کننده و متقاضی در صنعت گاز گفت: بعد از اعلام فراخوان، ۳۲ طرح به صنعت گاز ارائه و پس از نخستین ارزیابی، ۲۳ عنوان به کمیته داوری ارجاع داده شد که از این تعداد ۱۷ طرح دارای حداقل شرایط ورود به رقابت بودند.
ضرورت توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان/صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در دیدار با مدیر فن‌بازار منطقه‌ای استان البرز بر حمایت و توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نقش آنها در بهبود اوضاع اقتصادی تاکید کرد و افزود: صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته نشان می‌دهد که این بخش به عنوان موتور محرکه توسعه کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارها در سال‌های 1390 و 1391 مصرف داخلی سوخت در کشور معادل حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه نفت خام در سال بوده است که به اعتقاد محققان لازم است مسوولان کشور برای این میزان بسیار زیاد سوخت و مساله احتراق راهکارهای هوشمندان ارائه دهند.
تلاش برای جذب سرمایه برای استاپ‌های حوزه آموزشی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز فن بازار ملی ایران از برگزاری هشتمین رویداد عرضه به سرمایه‌گذاران تحت عنوان Startup Demo با هدف جذب سرمایه برای استارتاپ‏های فعال حوزه آموزشی خبر داد.
امضای 21 قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات از سوی فن بازار ملی ایران
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز فن بازار ملی ایران از قرار گرفتن 238 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی‌های فکری خبر داد و گفت: علاوه بر آن موفق به انعقاد 21 قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات به ارزش بیش از 165 میلیارد ریال شده‌ایم.
صفحه قبل | صفحه بعد